Anne-Marie

pizza
Vem tycker inte om hemmabakad pizza? Jag gör iallafall och eftersom jag skulle äta middag ensam ikväll passade jag på att baka en mini pizza med lite blandade ingredienser som fanns i kylskåpet och skafferiet. 
Internet har allt man behöver veta, svårt som lätt, stort som litet och jag hittade ett superenkelt recept på god pizzadeg och superenkel hemmagjord tomatsås. 
 
Kylskåpet hade inte mycket att erbjuda men tillräckligt för att få ihop en riktigt god pizza. Jag hittade ett par körsbärstomater, en soltorkad tomat och små rester av grillad fläskfilé.
Allt det hackade jag i små avlånga bitar och spred ut över degen och sen hällde jag över ost, därefter lät jag pizzan vara inne i ugnen i ca. 10 minuter. Efter 10 minuter var den färdig och klar att äta och mums så god den var. 
 
Utöver pizzabakning har jag gjort en läxplanering och just nu kollar jag på 'Äntligen Hemma'. 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress