Anne-Marie

Morotsmuffins
Idag har jag pluggat och jag har fått klart 2 kompletteringsuppgifter men har en liten sak kvar att skriva. Förhoppningsvis får jag högre betyg tack vare det jag har gjort. 
 
Eftersom jag kände att jag behövde en paus gjorde jag morotsmuffins som vad jag hittils har smakat är jättegott.
 
Morotsmuffins 16 st

2 medelstora rivna morötter
100 g smält smör eller flytande margarin
2 ägg
2 dl socker
2-3 tsk kanel (eller efter smak)
2 msk citron juice (ca 1/2 citron) (eller efter smak)
3 1/2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver

Att göra: 

Vispa ägg och socker pösigt. Riv morötterna. Blanda i resten av ingredienserna, inkl morötterna. Häll i muffinsplåt. Grädda muffinsen i ca 15 minuter på 200°C.

Topping

200g Philadelphiaost + smält smör + florsocker 

Vispa ihop ingredienserna

 

Hoppas det smakar!

GoForFit

Mums! :)

Svar: Verkligen! :)
Anne-Marie Öhman

Viktoria

Ser jättegott ut! Ska nog testa detta när Stefanie kommer upp från Göteborg och vi har "syskondejt"! :)

Svar: Gör det! De blev jättegoda och det kan tre av de familjemedlemmar som har smakat insistera på :) Kul att du vill testa ^^
Anne-Marie Öhman

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress