Anne-Marie

#teamängelholm
Det var ett tag sen som jag skrev här på bloggen, men det händer så otroligt mycket i mitt liv just nu. Jag går något som heter Teamlinjen, vilket är en kristen ledarskapsutbildning med mestadels praktik som jag har i EFS-kyrkan i Ängelholm. Utbildningsveckorna är uppe i Undersåker på Åredalens folkhögskola och dit åker jag sammanlagt cirkus 5-6 veckor under läsåret. Det är hittils hur kul som helst, och jag har lärt mig en hel del redan.
 
Jag har blivit sambo och bor numera tillsammans med snyggingen på bilden ovanför, Sara Smedby och det hade inte kunnat vara mycket bättre än det är just nu. Hon är den ultimata rumskompisen och vi har det sjukt kul ihop. Att få bo ihop med en annan kristen som brinner lika mycket för Gud är så inspirerande och uppliftande. Hon är ett bönesvar och även att jag går teamlinjen. 
Detta är min klass, det är vi som träffas under veckorna uppe på åredalens folkhögskola. Vi är inte på skolan särskilt mycket men jag tror redan att vi har gjort intryck.. vi är klassen som går runt och sjunger konstant, med andra ord är vi också 'musikallinjen'. Vi är alla så olika men det är det jag uppskattar med klassen, att jag får lära mig om hur de andra ser på saker och hanterar olika typer av situationer. Det är alltid kul att hänga med dom. Det är ofta jag önskar att vi alla hade teamat på samma praktikplats, man vill ju umgås mer med dom. 
Detta, det är vårt hem. Det är riktigt mysigt och framförallt stort, 70kvm på 2 pers är rätt lagom. I love it!
Detta är verkligen en av mina favoritplatser i hela Ängelholm, nämligen Café Engel. Det är ett kristen ungdomscafé som riktar sig mot gymnasieelever, och alla får komma. Jag och Sara är ju dock några år äldre än åldersgruppen det är tänkt till men man får passa på att hänga där då både de som jobbar där och miljön är grym. Dessutom serverar de gratis kaffe och vem tackar nej till det? Inte jag! 
TACK OCH HEJ LEVERPASTEJ!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress