Anne-Marie

På besök i Östersund
Terminen har börjat men den slutade med lite semester uppe i Jämtland, i Östersund hemma hos Saras familj. Jag åkte på fredag och åkte hem på måndag, men det var lagom för en numera skåning som mig. Jag är så ovan vid den typen av väder och var rätt nöjd när jag kom ner till Skåne igen. Det var däremot riktigt mysigt att vara där och hälsa på. 
Vi åkte lite slalom, vilket jag inte är särskilt van vid eller duktig på. Jag har bara åkt ett få antal gånger men det gick bra och jag ramlade bara typ 7 gånger. 
Vi åt även på Vezzo, en italiensk restaurang mitt i stan, som familjen Smedby rekommenderar och även jag numera. Det var en av höjdpunkterna, det är mysigt att få bara sitta ner och njuta av god mat och få prata av sig med fina Sara. Vi hade faktiskt varit utan varandra i hela 5 dagar, det är tufft när man lever sambolivet. (Ja, jag har filt på mig inne på restaurangen. Det var kallt!)
Utöver tiden vi spenderade med Saras familj, umgicks vi även med tre av Sara och hennes bror Davids vänner, Andreas, William och ännu en Andreas. Vi var lite på Jazzköket och drog sedan vidare. Supertrevligt!
Jag hade lite svårt att ta mig fram på Östersunds gator då jag halkade konstant, jag ramlade en gång mitt på gågatan och ville helst gömma mig men tur jag hade Sara bredvid mig som kunde hålla mig hårt om armen så att jag inte ramlade fler gånger. Jag var ganska glad som sagt när jag väl vara nere i Skåne igen och kunde gå normalt. Men tydligen lyckades vi dra med oss snön ner, vilket inte var tanken så jag tyckte det var lite drygt, men nu är det mesta borta tack och lov. 
Kram på er!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress