Anne-Marie

LISTEN + READ + WRITE
Just nu är min vardag lite hektisk då jag har mycket att göra i skolan, både läxor och filmprojekt. Det är jättekul men det tar på energin. Vissa dagar stannar man kvar i skolan för att göra det som behövs för att få klart saker och ting. Utöver skolan är jag ungdomsledare för en tonårsgrupp och i helgen var det övernattning i kyrkan. Det var riktigt kul och många kom, fler än vi hade förväntat oss och därför är jag och de andra ledarna rätt så utmattade men ack så glada över hur det gick. 

Om jag jämför mitt liv just nu med hur det var för bara ett år sedan har det förändrats en del. 

I helgen fick jag med mig två skrivböcker från övernattningen från Systrarna grene. De kostade bara 7kr/st. 

För några dagar sedan beställde jag hem en bok 'These days are ours' som jag inte har börjat läsa men den verkar läsvärd. 'Den handlar om en tjej som heter Hailey som bor i new york, och tiden är 6 månader efter 9/11. Hon har slutat College men hon och hennes vänner vet inte annat än att leva som de gjorde som studenter, alltså att festa.

   Över en natt verkar deras liv vara stabila då alla har jobb och de börjar fundera på att faktiskt bli vuxna. Sen träffar Hailey en kille som heter Adrian som vänder upp och ner på hennes värld, som får henne att se världen på ett nytt vis.'

Den verkar väldigt bra i alla fall.

Häromdagen då jag var på Lagerhaus, på triangeln i Malmö hittade jag en poster och en tavelram som jag tyckte var söt och därför köpte jag den. Jag tror postern var på rea och det hela kostade bara högst några kronor över 100.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress