Anne-Marie

Hydratisera
Eftersom det är viktigt att hålla sig hydratiserad (kommer verkligen inte på ett bättre ordval som inte låter snobbigt men men..) så tänkte jag tipsa om ett supergott isvatten. Det är inte alls komplicerat, fyll ett glas med is, häll sedan i frysta bär som exempelvis blåbär, hallon, jordgubbar och kanske smultron, melonbitar funkar också. Fyll med önskad mängd vatten (låt en flaska med vatten stå i kylen så blir det kallt och uppfriskande) men lämna lite plats till saftkoncentrat. I mitt fall hade mamma gjort egen saft på rosblad, citron och fläderblomma vilket är riktigt gott. Det hällde jag i önskad mängd och sedan blandade jag ut koncentratet i vattnet med ett sugrör. Sen var det klart! Det är supergott på sommaren och säkert vilken årstid som helst men speciellt en dag då solen lyser som starkast och man behöver svalka ner sig. 
 
Tips!
Om ni vill ha klara isbitar, och inte matta, koka upp vatten i en kastrull och låt svalna. När vattnet har svalnat häll upp i formar och sätt in i frysen. När ni tar ut dom så är de kristallklara. 
Om ni vill pynta ert vatten, placera citronbitar, rosenblad och annat som inte är farligt att äta i er isform tillsammans med vattnet och låt frysa in. Jag lovar er, det blir riktigt snyggt i glasen vid servering.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress