Anne-Marie

Rummet
Våren är ÄNTLIGEN påväg! Jag har kommit fram till att tiden från att våren kommer till att den övergår till sommar är den bästa tiden av året. Vi har inte kommit riktigt dit än men vi är på god väg. Solen är uppe och jag har märkt att alla som jag känner har blivit oerhört piggare och gladare på bara en vecka och lite mer. Vem blir inte glad av lite vår?

 Eftersom jag städade mitt rum igår och bytte sängkläder och slängde några döda blommor fanns det även tid att lägga på att pynta rummet, med de lilla pynt som jag har som är fint att ha liggandes framme och upptejpat på väggen. På vänster sida ser ni två bilder, den ena fick jag av min syster med några fina ord skrivna på bakom, den nedersta på flickan och katten köpte jag på Åhlens förra veckan. Bredvid syns mitt hemmagjorda A av trä, som jag blev riktigt nöjd med. 

På höger sida ser ni två muminkort som jag köpte på en barnbutik i Höllviken 'Prinsar och Prinsessor', det var utförsäljning och butiken kommer, om den inte redan har gjort det, stänga. Jag vet tyvärr inte om det finns andra butiker i möjligen Malmö eller Lund som har korten. De andra två är köpta på Lagerhaus och den nedersta är från Rebecca, en vän och den andra köpte jag själv.

Ljuslyktan är från mamma som en spontanpresent, det står ANNE på den (hur är det möjligt att mitt namn finns på en ljuslykta?). Krukan är från några fina vänner som jag gissar är köpt på Granit.

PS. Bal och student börjar närma sig, om ni har några tips får ni gärna skriva till mig. 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress