Anne-Marie

Ingefärs te med citron och honung
Ingredienser:
2 dl vatten
Några cm riven färsk ingefära
½  – 1 pressad citron
1 msk honung
 
Gör så här:
Häll upp vattnet i en kastrull, riv i önskad mängd färsk ingefära och en halv, eller en hel färskpressad citron. Koka upp och stäng av värmen så får teet sjuda på eftervärmen. Ta en ordentlig matsked med honung och ställ ner i kastrullen. Låt teet stå och dra i minst 5-10 minuter. Sila bort ingefäran och drick. Drick gärna en till två gånger om dagen för att förebygga eller behandla en förkylning.
 
 
Anna Sofia

Drack ljummet citronvatten med honung varje morgon när jag var sjuk men ville inte fortsätta i "onödan" för det här med att dricka citron fräter på tänderna och man ska inte äta 20-30 min efteråt och blablabla. Testade med sugrör men det nuddade ju alla tänderna ändå haha men dricker det när jag är sjuk/känner att jag håller på att bli sjuk och det är så gott! :)

Svar: Åh nej, det var ju inte bra, att det fräter hade jag ingen aning om. Jag blev nämligen superförkyld över natten och har hört att ingefärste ska vara bra men jag kanske inte ska dricka det en längre period isåfall men eller hur, supergott och tack för tipset! :)
Anne-Marie

Anna Sofia

sv: Så länge du inte dricker massiva mängder varje dag är det nog ingen fara :D Har för mig att det gör något med emaljen på tänderna och därför ska man helst inte äta eller borsta tänderna efteråt, men det positiva övervinner ju det om man ska gå i djupet på hur bra citronvatten är :) Du får krya på dig! kram

Svar: Min halsbränna är borta men jag har nu blivit sjuk, härligt! Ingefärste eller citronvatten är väl bäst vid ont i halsen? Tack så mycket Anna Sofia! Kram
Anne-Marie

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress