Anne-Marie

Produkt för män? Nu även för kvinnor
Häromveckan var jag inne på Hemköp i Malmö och kom att tänka på en produkt som jättemånga skönetsgurus på youtube tipsat om, nämligen Nivea 'Men' after shave balm. Det kanske verkar konstigt att jag har köpt en after shave som män använder i ansiktet efter att de rakat sig men jag ska strax förklara vad jag använder den till. Personligen tycker jag inte om att den är markerad med ordet 'MEN' för det betyder att den bara är för män och sen har den en väldigt tydlig manlig parfymdoft vilket jag inte riktigt fattar varför den ska ha. Jag tycker från och med nu att Nivea ska utveckla en liknande produkt för både män och kvinnor med en mer neutral parfymering. Varför till kvinnor? Fortsätt läs...
 
Nikkietutorials är en stor youtuber som i en video tipsar om Nivea after shave balm. Hon hade varit hos sin pojkvän och hade inte fått med sig sina egna återfuktningskrämer i sin necessär. Eftersom hon tycker att det är viktigt att återfukta hyn bestämde hon sig för att använda pojkvännens after shave balsam som också är en typ av ansiktsåterfuktare. Sen tog hon på sig smink som vanligt men märkte senare på kvällen att sminket fortfarande såg väldigt bra ut i ansiktet fastän hon inte hade använt en primer (alltså en produkt som får sminket att sitta kvar på ansiktet hela dagen utan att det glider ner och blir fult). Hon bestämde sig för att fortsätta att testa den här produkten och se om den faktiskt fungerar i flera dagar efter och kollade tillslut upp vilka ingredienser den innehöll och kom fram till att det finns en ingrediens som har samma funktion som en primer. 
 
Därför valde jag att investera i ett After shave balsam och jag tycker också att mitt smink ser riktigt fint ut efter en hel dag på jobbet eller en hel dag av aktiviteter. Var inte rädda för att köpa den bara för att det står att den är för män. Det är så företagen som skapar produkterna tjänar pengar, på att både ha en produkt för kvinnor med en feminin doft och en för män med en maskulin doft, låt oss ändra detta! Det är i slutändan en bra produkt både för kvinnor och män.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress