Anne-Marie

2018
GOTT NYTT ÅR!
Det är ett nytt år och som vanligt är det dags att skriva ett blogginlägg om det gångna året. Året började lite tråkigt då jag var tvungen att sluta på mitt dåvarande jobb men tack vare det slutade året helt fantastiskt. Jag jobbade på Majas Cottage fram till i April och därefter började jag jobba på Hyllie Park förskola. Till sommaren jobbade jag lite på EFS gården Höllviksstrand både i kafé och reception för att sedan spendera tre veckor som konfirmationsledare på Åsljunga.
Jag hade pratat med en av EFS- kyrkans (i Ängelholm) präster innan sommaren om att börja teama och var inte så sugen på att göra det till en början då det lät rätt tråkigt men eftersom jag tyckte att det kändes jobbigt att komma tillbaka till Malmö för att hitta nytt jobb tackade jag ja till att teama. Jag hade ingen uppfattning om vad det innebar att teama och chansade i princip på utbildningen och tänk så bra det valet var. 
 
Jag var iallafall på konfirmationsläger som fritidsledare under sommaren och hade ett stort, utmanande men otroligt fint gäng som konfirmander. Det var en tuff sommar då jag tog mer ansvar för uppgifter än under konfirmationslägret 2016 vilket resulterade i att jag var rätt trött då lägret var över. Jag tror jag somnade och sov i mer än 12 timmar då jag kom hem. Jag har tagit med mig många erfarenheter och minnen från sommaren, så tack fina konfirmander 2017 för en riktigt bra sommar!
I augusti bar det av till mitt nuvarande hem, Ängelholm där jag bor med min favoritperson Sara! Jag känner mig så otroligt älskad av Gud då han placerar mig i en så bra stad som Ängelholm i samma lägenhet som Sara. Jag var lite orolig innan vi hade träffats över om vi skulle klicka, för det är inte alls säkert att en sån här grej blir bra men det har blivit så mycket bättre än jag tänkte mig.
Nu tänker jag skämma bort mina vänner med kärlek, men min handledare Carl är så galet bra, jag är så glad att just han är vår handledare. Jag visste inte vad jag skulle förvänta mig av en handledare men att vi är vänner med honom är jag så glad över. De samtal som jag och Sara har tillsammans med honom är något av veckans höjdpunkter. Jag lär mig så mycket av honom, hur han ser på olika saker och att han vågar vara sig själv. Han är en förebild. 
Mitt kära arbetsteam
Sedan finns där ju Fredrik och John som vi har hängt lite extra med, tack för att ni finns och att ni alltid ställer upp för oss, det är alltid lika roligt att umgås med er. 
Café Engel är ju en av mina favoritställen och det är ju inte bara pågrund av era mysiga lokaler utan för att ni är där, ni är så bra!!
 
Det finns många som jag hade kunnat skriva om, vänner och familj men det är de där Ängelholmsborna som jag uppskattar lite extra just nu. Jag känner mig verkligen som hemma när jag är här.
 
Ett tips för 2018, var tacksam! Det är något som jag har lärt mig på senaste tiden tack vare en andaktsbok som vi har hemma, där de ofta står att vi ska vara tacksamma och tacka Gud men om du inte är troende så var tacksam ändå för det du har. Det är så lätt att fokusera på det som är jobbigt och som man kämpar med, men vad gör det med ens tillvaro? Jag tror bara att man mår dåligt och tänker negativt, var glad för det du har och ta inte något för givet, speciellt inte era vänner. Det är något som jag kommer bära med mig under året och jag kommer inte bara vara tacksam utan jag ska försöka visa tacksamhet också. 
 
Jag ser så mycket framemot detta året, 2017 slutade och 2018 började med så mycket kärlek och jag hoppas att 2018 genomsyras av kärlek, att jag vågar visa kärlek hela året igenom. Det är det jag tror Gud vill, att vi ska vara mer lika Jesus och han är ju kärlek, då ska vi också vara kärlek. The year of Love!
 
Jag kommer vara konfirmationsledare i år igen och i år blir det till och med några fler konfirmander än förra året, vilket ska bli en utmaning jag ser framemot. Jag kommer sluta teamåret och sen vet jag inte vad som händer, min förhoppning är att jag hittar jobb och flyttar till Ängelholm.

OM NÅGON VET NÅGON LEDIG LÄGENHET I ÄNGELHOLM TILL SOMMAREN SÅ SNÄLLA MEDDELA MIG!

Jag funderar även på Bibelskola, men jag har svårt att bestämma mig om vilken och om det är det jag ska göra till hösten eller om jag ska göra något annat. 
Vi får helt enkelt se vart året tar mig och jag vet att Gud kommer vara med mig i den här resan, vilket känns skönt, då vet jag att allt kommer lösa sig. 
 
Mål för 2018 (Mål och inte löfte pga att jag inte gillar att man ska hålla ett löfte, då finns ett tvång)
- Visa uppskattning för de jag bryr mig om.
- Läs mer ur bibeln, hitta fler stunder för personlig andakt (få starkare relation till Gud).
- Var nöjd med mig själv, utseende och personlighetsmässigt.
 
Hoppas du får ett fantastiskt år!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress