Anne-Marie

2018|2019
Då är det ett nytt år igen | 2019 | och livet leker. 
 
Jag satt häromdagen och kollade tillbaka på bloggen och även på lite bilder på facebook för att se vad jag faktiskt har varit med om i år. Det har varit mycket mer än jag trodde, men det är kul att jag fotar det mesta som jag gör, det är så värdefullt att få minnas tillbaka genom både filmer och foton. Jag är otroligt tacksam för mitt 2018, jag har vuxit så mycket och fått vara med om både jobbiga och fantastiska erfarenheter. 
 
Året började med att jag fortfarande gick Teamlinjen - utbildningen genom Åredalens Folkhögskola, och att jag bodde i Ängelholm med min bästa vän Sara. Jag tror jag har skrivit en del av om det så jag hoppar till Juni då jag slutade utbildningen och fick 'sommarlov'. Som tur var fick jag ju bo kvar i lägenheten hela sommaren, vilket var skönt.
   Jag jobbade på ostbutiken inne i stan och fick många fina minnen därifrån. Speciellt tar jag med mig den sista dagen på jobbet innan jag skulle flytta vidare. Då hade jag vattenkrig med min chef, vilket var rätt oväntat men ändå inte med tanke på hur han faktiskt är som person. Det var i vilket fall som helst väldigt roligt att få spruta ner honom med vatten och även bli nersprutad själv. Det är precis så man vill avsluta sin tid på en arbetsplats. Det var så mycket kärlek och förståelse och jag är väldigt tacksam för den tiden jag hade där. Det var alltid kul att komma dit!
 
Just det, var ledare på konfirmationsläger för tredje året också. Nu får det nog vara paus i något år innan jag orkar lägga en hel månad på det igen. Det är en fantastisk erfarenhet att få, men man blir trött. 
 
I Augusti månad tror jag att det var, så flyttade både jag och Sara till nya ställen. Jag hjälpte Sara med en flytt in till stan i
Ängelholm, till en fin liten etta.
Vad gjorde jag då? JO, jag gjorde ett av mitt livs bästa val, att börja på Bibelskola (folkis) på Strandhem i Örkelljunga. Eftersom det är januari nu så har jag logiskt nog gått klart en termin nu. Det är en helt fantastisk klass på 25 pers, jag bor i en fin liten villa med 3 andra underbara kvinnor, Hilde, Clara och Sara som jag alltid kommer vara tacksam för. Våra lärare är väldigt bra och hela grejen är bara så bra.
 
För de som inte vet vad det innebär att gå bibelskola, så läser man Bibeln rätt så jättemycket. Vi får undervisning om stora delar av de texter/böcker som den innehåller. Vi lär oss om hur man läser bibeln, hur vi bör tolka bibelns texter, om viktiga personer. Om alla de jobbiga frågorna som kan komma upp. Eftersom det är en livsstil att vara kristen så blir det väldigt personligt med undervisningen. Man vill anpassa allt in i sitt eget liv och försöka leva efter det. 
Jag tycker att det är riktigt spännande trots att det är mycket att lära sig, men jag tycker verkligen det är viktigt att lära sig om allt vi lär oss om. 
 
Det är något speciellt med den kristna gemenskapen. Jag upplever inte den någon annanstans, jag tror verkligen att Gud har en stor del i det hela och desto mer vi vill likna kristus desto bättre människor blir vi. Jag känner så mycket kärlek i min klass, jag känner mig väldigt trygg där jag är. En fin plats att få växa som människa. 
 
Jag är så tacksam för 2018!

Hur blir det 2019?
Bibelskolan fortsätter en termin till och jag får lära känna min klass ännu bättre.
 
I sommar blir det några bröllop, ett för mina bästa vänner Filip och Rebecka. Kanske boende i Helsingborg i någon månad och sen har jag lite funderingar på Lund. Det hade varit trevligt att bo där och plugga och eventuellt jobba. Det känns som att det är rätt tid i mitt liv att bo i Lund, jag tror inte jag vill bo där när jag är mycket äldre så jag får passa på nu. 
 
Men, från och med Juni månad är allt ett frågetecken för tillfället. Jag får ledas av Gud i alla fall och så får jag följa med på det äventyr han har planerat för mig. Det ska bli spännande. Hittils har det ju gått bra!
 
Ha det bra till nästa gång!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress