Anne-Marie

Jag flyttar
För cirka två månader sedan fick jag förfrågan om jag ville flytta hemifrån? Nyligen fick brorsan flytta ut vilket var jättekul för honom men man började fråga sig frågan om det snart var dags för en själv att ge sig ut och skaffa lägenhet. Jag blev jätteglad då jag efter många år på väntelistan fick samtalet om att en lägenhet i just den där lägenhetsbyggnaden jag ville bo i var ledig. Någon vecka efter förfrågan bestämde jag mig, efter mycket tvek, många sömnlösa nätter, massor av blandade känslor att jag minsann ska flytta. Så, 1 december får jag nycklarna till min första lägenhet och det känns helt galet. Jag som bara är 19 år, som jobbar på ett kafé, som är yngst barn i familjen faktiskt ska flytta hemifrån, ÄNTLIGEN!
 
Adressändring är gjord, hemförsäkringen är köpt och snart så fixar jag elavtal. Det är så mycket nytt och intressant som jag har lärt mig och måste ta reda på för att inget ska bli fel. Om 23 dagar ska jag ta hand om en egen lägenhet och ta hand om allt från tvätt till städning till matlagning alldeles själv. Jag är jättepepp och ser framemot vad framtiden har att ge. 
 
Jag skriver detta då det är ett stort steg för mig men också för att jag nån gång i framtiden vill skriva ett inlägg när jag väl är utflyttat. Glädjeskutt*
Anna Sofia

Vad spännande :D

Svar: Ja det är jättespännande och nu är det bara 12 dagar kvar!! :D
Anne-Marie

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress