Anne-Marie

Mot ett bättre 2016
Ett nytt år är här och nya äventyr väntar. 2015 var ett bra år för mig men jag tror faktiskt 2016 kan bli ännu bättre.
Mitt 2015 blev bra delvis för att jag fick vara med om flera minnesvärda dagar men även för att valde att lägga energin på rätt saker, människor och tankar. Självklart har jag haft min toppar och dalar men jag kan knappt minnas något stort som har gjort mig ledsen vilket gör mig glad. I år ska jag fortsätta följa mina instinkter och lyssna till mitt hjärta, det har bara gjort mig nytta. Det är nog det som har varit problemet åren innan 2015, för jag var så osäker på mig själv och vad jag tyckte och jag hade inte mycket erfarenhet av livet. Jag har vuxit otroligt mycket på bara 3 år och att faktiskt sitta i en egen lägenhet idag, 4e Januari 2016 ger mig små glädjeryck. 
Tack alla som har gjort mitt 2015 till ett helt fantastiskt år, ni vet vilka ni är!
 
Så.. till er som är rädda att det kommande året inte kommer bli bra, slappna av och låt punkterna nedan vägleda er.
  • Se på dig själv annorlunda - Alla har sina 'brister', och det är upp till dig att sluta se dom som brister. Du är vacker fastän du kanske inte ser det. Istället för att påpeka allt du inte tycker om med dig själv när du ser dig i spegeln, ge dig själv några komplimanger. Om du inte kommer på något, stå inte framför spegeln och säg dom, för vad gör det för nytta?
  • Prata med nya människor - Jag säger inte att du ska sluta umgås med din vänner men lär känna nya människor. Släpp loss och ta en fika med tjejen i paralellklassen, eller kollegan på jobbet eller byt nummer med den där schyssta personen från festen. Det gör ingen skada att umgås med människor som gör dig glad men glöm inte att lägga energin på människor som lyfter dig och inte tynger dig.
  • Följ din magkänsla - Det kommer alltid finnas svar på vad man ska göra i livet men är det verkligen det rätta alternativet? Ibland måste du följa magkänslan och det kanske inte alltid är det mest populära valet enligt andra men känns det bäst så var det förmodligen det. 
"There are many decisions in life where a spreadsheet will not tell you what to do, You have to learn how to listen to your body, your intuition, and follow your gut — on people, on opportunities, and on virtually every other decision you make.” - Diana House
  • Omge dig själv med rätt människor - Det betyder alltså att det är viktigt att du omger dig själv med människor som får dig att må bättre och får dig att göra bättre ifrån dig. Om du är runtomkring personer som är drivna att lyckas med sin egna liv och val och är glada för din framgång så är de bra för dig. 
  • Var snäll - Det är något av det viktigaste för mig, trots att det kan vara svårt ibland så försöker jag alltid vara snäll mot andra. "Citat: Always be kinder than you feel."  Var alltid snäll, vad har du att förlora?
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress