Anne-Marie

Pastabakning
Jag är en av de som har problem med Söndagar. De är den dagen i veckan då man kommer på att ledighet inte är något att tänka på mer eftersom det väntar en full arbetsvecka i skolan med tidigare morgnar, då man missar frukost och känner sig lagom sunkig. Morgnar är inte heller något av mina favoriter men både det och Söndagar är saker som jag börjar bli positivt ställd till. 
 
Min dag började klockan 10 imorse och då fixade jag iordning en havregrynsgröts-tallrik med två knäckebrödsmackor och en stor kaffekopp. Under förmiddagen tog jag en cykeltur till Höllvikens Galleria och köpte en Fit Me Foundation och Concealer och en flaska sminkborttagning. Det var jätteskönt ute och jag blev nästan för varm med jackan på och halsduken låg i cykelkorgen redan från start.  
  En stund senare åt jag, mamma och pappa rester av smörgåstårtan som bjöds på brorsans födelsedag. Solen värmde och jag njöt.
 
Under kvällen har jag bakat ihop en pastadeg och tryckt ut den i en pasta'maskin'. Det är lite klurigt att trycka ut den fin men det gick faktiskt och slutresultatet var kanske inte det finaste men jag är fortfarande väldigt nöjd. 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress