Anne-Marie

Makroner
Efter en tung kväll igår full med plugg är betygen äntligen satta och nu slipper jag tänka på det mer. Jag är fortfarande på ett lite stressat humör men jag försöker att lugna ner mig och förstå att det är alldeles snart sommarlov. Även om jag kommer jobba stora delar av sommaren så kommer jag få ledig tid på kvällarna och det är tur, jag har åtminstone inte några läxor som ska lämnas in. 
 
Idag var jag i skolan för betygsnack och efter tillsammans tog klassen en tur till en konstutställning i Malmö. Efter skolan gick vi några stycken till en köpcentra och kollade runt. När jag hade tagit bussen hem till Höllviken tog jag en cykeltur till Toppengallerian och gick och kollade där. Där köpte jag både ett nytt Pantene schampo och två små söta makroner. Den vita skulle jag gissa är pistaschsmak på och den andra var nån söt hallon/jordgubb smak på. Det var gott iallafall. Om du funderar på att köpa själv föredrar jag verkligen den rosa.
   På senaste tiden har jag varit nära till besatt av makroner. På internet spenderar jag mycket tid till att förstå hur man lyckas med den perfekta makronen men jag har inte lyckats. Man vill att den ska ha ett krispigt skal utanpå men den ska vara smått kladdig och seg emot mitten. Första gången jag gjorde dem lyckades jag av tur, resten av gångerna har inte gått särskilt bra men jag ska testa tills jag får ihop en grupp perfekta makroner. Då kommer ni få fina bilder för det tänker jag föreviga.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress