Anne-Marie

Min sminksamling
Om man känner mig väl vet man om att jag tycker om smink och hudprodukter. Allt från smink till schampo och balsam till hudkrämer till doft till badbomber. På grund av att jag är en fattig student har jag inte råd till det som jag helst vill lägga pengar på, men jag försöker åtminstone uppdatera mina val utav produkter emellanåt. I detta inlägget tänkte jag visa min sminksamling och även lite doft och krämer.
 Detta är vad jag använder varje vecka om inte varje dag. 

För en vecka sedan köpte jag en ny Foundation(vänster) då min äldre (Fit Me foundation) tog slut. Den är av märket Lumene, nyans 0 (light ivory). När jag valde att köpa min tidigare foundation hade jag tur. Jag frågade på Kicks om de hade en rätt billig foundation som hon trodde skulle passa min hy och hudtyp. När jag kom hem och testade den var den perfekt på mig och sedan dess har jag använt mig av Fit Me märket. Efter några år utav samma märke ville jag uppdatera mig och då gick jag och frågade en tjej i kassan på sminkavdelningen på Åhlens om hon hade några tips på foundation som låg i en bra prisklass och som vore perfekt för min hy och då valde hon ut en foundation som tydligen var ny och efter att ha använt den ett par gånger är jag jättenöjd. Jag kan definitvt rekommendera dig att köpa den. Om ni är osäker på vad ni har för hudtyp och vilken nyans ni har så vet säkerligen de som jobbar på sminkavdelningen, de brukar ha rätt bra kunskap om de produkter de säljer. 

 

Mina favoritborstar för all typ av applicering av smink är 'Real Techniques' borstarna som två systrar från Youtube har skapat. Julen 2013 önskade jag mig ett paket av deras borstar och fick faktiskt pengar till att köpa själv. Förra året köpte jag till 1 borste och det finns fler som jag absolut kommer att investera i. De borstar som jag har är 'Expert brush' som heter som den heter eftersom den är bra för det mesta men jag föredrar liksom många andra att använda den till foundation. En annan borste är 'Stippling brush' som jag även använder till foundation, även en borste som man kan använda till precis vad man känner för. Tre borstar fick jag i ett 'travel essentials kit' där 'essential foundation brush', 'multi task brush', och 'domed shadow brush' ingick. En perfekt för foundation, en för puder av olika slag och en för ögonskugga. Jag rekommenderar verkligen alla av deras borstar. Om intresset är stort kan man köpa på H&M och även på nätet.

Efter jul investerade jag i en ny mascara, max factor 'false lash effect' som är perfekt för mig då jag har korta ögonfransar. Den är bred och har korta strån och fångar upp varje liten ögonfrans. På höger sida är l'oreal's 'gel intenza eyeliner' en eyeliner som man använder en borste till för att måla med. Jag har använt den en gång och måste erkänna att det är svårt nu i början men jag tror det beror mycket på att borsten är dåligt formad, jag får köpa en från ett annat märke. Den är åtminstone vad den lovar, pure black.

 

Annat smink jag har är:

Excess Shimmer - nyans copper

The concealer true match

Nude Magique BB powder

Victoria Secret - Pure seduction

Soap & Glory - Butter yourself

Lush - tvål

Jag är nöjd med det jag har och kan rekommendera allt som jag har skrivit om. Lycka till med sminket!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress