Anne-Marie

Frukost
Då jag jobbar rätt mycket är det viktigt för mig att äta en stabil frukost för att orka med arbetsdagen fram till lunch. Då jag har tid och energi på kvällen att göra förbereda frukost gör jag Chiapudding. Då blandar man 2msk chiafrön med 2dl mjölk/mandelmjölk/kokosmjölk och annat du tycker är gott, och om man vill att det ska bli lite sötare smak kan man lägga till någon tsk vaniljsocker. Blanda ner allting i något med lock och låt stå över natten. Dagen efter kan du toppa puddingen med vad du vill, flingor, färsk frukt, frysta bär, kokosflingor och/eller annat. 
 
En annan typ av frukost som jag brukar äta om jag inte hinner förbereda kvällen innan är mandelmjölk med chiafrön, flytande honung, special k flingor med röda bär i, färska blåbär och kokosflingor. 
 
Andra alternativ är såklart havregrynsgröt som också kan toppa med vad man känner för.
 
Hoppas ni alla har en hjärtevarm dag! Glad alla hjärtans dag! :)
Lili

Åh mums! Ser jättegott ut. Har faktiskt aldrig testat att göra chiapudding men jag måste nog göra det, alla snackar ju om't ;)

Svar: Gör det! Det smakar inte jättemycket men med lite vaniljsocker så blir det bättre och man lär sig att gilla det ;) Som en vän till mig sa; det är nyttigt och därför tycker man att det är gott! Skriv tillbaka vad du tycker!
Anne-Marie

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress